demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Tuesday 18 August 2015

Apa Cerita Laporan2 Polis Yang Saya Buat ? Kenapa KPN Kata Tidak Ada Laporan Terhadap Petrosaudi ?

Saya ingin memohon pencerahan dari Ketua Polis Negara, TS Khalid Abu Bakar yang menyatakan bahawa pihak Polis DiRaja Malaysia tidak menyiasat kes Petrosaudi kerana tidak ada individu yang buat laporan polis mengenainya.

Agak sedikit ganjil serta janggal dengan kenyataan Ketua Polis Negara itu kerana saya telah pun membuat laporan polis mengenai 1mdb yang juga rakan kongsi kepada Petrosaudi yang mempunyai perkaitan secara langsung dengan kes skandal anak syarikat milik Kementerian Kewangan itu.

Pihak saya juga telah membuat laporan polis mengenai duit Petrosaudi sejumlah Usd700 juta yang dimasukkan ke dalam akaun Good Star Limited milik Jho Low di IPD Dang Wangi beberapa bulan yang lepas.

Kenapa KPN menyatakan bahawa tiada siapa buat laporan polis mengenai kes penyelewengan 1mdb?

Kenyataan-kenyataan yang meragukan seperti ini akan buatkan imej dan kredibiliti polis akan semakin tercemar. Kini, majoriti daripada rakyat tidak percaya serta tidak yakin lagi dengan institusi kepolisian yang tidak bertindak keatas kes-kes yang sepatutnya disiasat.

PDRM sejak kebelakangan ini sudah nampak tersimpang dari sasaran penyiasatannya keatas kes skandal 1mdb!

Semua laporan-laporan polis yang saya laporkan secara rasmi keatas Najib Tun Razak, Rosmah Mansor, Riza Aziz, Jho Low, Arul Kanda Kandasamy, Lembaga Pengarah 1mdb, Azeez Rahim serta TS Zeti Akhtar Aziz tidak nampak ada tindakan konkrit dari pihak PDRM!!

Kenapa hanya sekarang ini pihak KPN menyatakan bahawa tiada siapa yang buat laporan polis ke atas syarikat Petrosaudi memandangkan saya telah pun membuat laporan polis secara spesifik keatas penyelewangan dana 1mdb serta Petrosaudi ini?!

2 comments:

  1. harap datuk dapat upload salinan report polis berkaitan nya sebagai bukti

    ReplyDelete
  2. salam DT agak berapa banyak setiap ketua bahagian umno dapat ye - cuba2 buat tinjauan

    ReplyDelete