demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Wednesday 5 August 2015

KENYATAAN KHAIRY JAMALUDDIN CUKUP BODOH

Khairy Jamaluddin memang bangang kalau beliau ingat dia boleh perbodohkan rakyat! Apa saja reka cerita yang beliau cuba katakan untuk menegakkan benang yang basah tidak akan berhasil.

Tanya budak hingusan KJ ni samada dia faham atau tak undang-undang di bawah akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia?

Undang-undang di bawah akta Sprm secara jelas menyatakan sumbangan kewangan itu adalah rasuah! Ini undang-undang yang jelas yang termaktub di bawah perlembagaan kita. Janganlah nak ubah tafsiran perundangan untuk ikut citarasa serta keperluan mereka bagi menutup segala kemungkaran yang telah dilakukan

Sebagai makluman ikhlas saya kepada budak hingusan KJ ini, hakikatnya rakyat tidak bodoh macam beliau.

Budak KJ ni agak bangang dan tak faham bahasa. Dalam isu ini duit sumbangan rm2.6 billion telah dimasukkan dalam akaun peribadi DS Najib yang juga menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Sebagai penggubal undang-undang, cukup malu bagi rakyat untuk dengar kenyataan bodoh yang dibuat oleh budak hingusan KJ ni!!
Saya juga nak tanya KJ mana dia resolusi dari MKT Umno untuk lantik DS Najib sebagai pemegang amanah kepada wang sumbangan tersebut? Mana akaun Umno yang diserahkan pada Registrar or Societies (ROS) pada waktu itu?! Ada tak perincian perbelanjaan wang sumbangan ini dalam akaun atau 'book keeping' Umno?! Mana bukti resit pembayaran pada lembaga hasil dalam negeri (LHDN)?

Apakah Bank Negara Malaysia dimaklumkan tentang kemasukan wang ini dengan jumlah yang amat besar? Adakah Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) juga telah dimaklumkan mengenai jumlah wang perbelanjaan BN itu?

Janganlah nak cakap ikut sedap mulut saja kerana kita tertakluk di bawah undang-undang yang amat jelas!!

Kenapa Bank Negara dan Lembaga Hasil Dalam Negeri masih membisu dalam isu wang sumbangan ini yang telah dimasukkan dalam akaun peribadi DS Najib?

Di masa depan kalau budak KJ ni nak buat kenyataan, cakaplah secara ilmiah serta komprehensif. Jangan nak tegakkan benang yang basah untuk tutup segala kemungkaran serta salahlaku yang telah dilakukan.

Sekali lagi untuk pengetahuan budak hingusan KJ, yakinilah rakyat tidak bodoh macam anda!!

4 comments:

  1. KJ tak bodoh, dia menjustifikasikan isu ni sebab dia pun dapat derma dan menderma masa zaman pak lah dulu, only a thief knows a thief

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat! Macam manalah KJ ni kita nak lantik jadi PM di masa depan? Zaman Pak Lah dia dah tunjuk perangai tamak kuasa and kecenderungan terhadap politik wang. Zaman Najib pulak dia tunjuk kebodohan hanya sebab nak simpan jawatan. Belajar tinggi pun tak guna bila tak bermoral.

    ReplyDelete
  3. Setuju sangat dengan paparan DK,sebagaimana diluahkan oleh TSSJ kemungkinan besar mereka-mereka ini sedang mencari" kambing hitam "bagi menanggong/mengaku sebagai orang yang menguhulurkan derma tadi.Lebeh baik kita menukarkan "kambing hitam" kapada "Biawak lidah bercabang".Terlalu banyak sangat auta-auta yang mencurigakan.

    ReplyDelete
  4. senang sahaja..kalau Tan Sri Muhiydin Yasin pun pertikai "Derma" ini maksudnya memang ada kesalahan lah..dan memang x pernah dimaklumkan kepada sesiapa pun.kalau WSJ x bukak cerita sampai bila2 pun org x tahu :)

    ReplyDelete