demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Thursday 13 August 2015

RAKYAT TIDAK BODOH ARUL KANDA


Arul Kanda Kandasamy tidak menjawab sebarang persoalan pun mengenai polemik skandal penyelewangan dana 1mdb.

Jangan ingat rakyat bodoh! Arul Kanda mungkin bangang kerana tidak faham isu yang sedang dipersoalkan oleh rakyat jelata di negara kita mengenai salah urus tadbir dana 1mdb.

Tidak satu pun persoalan yang dijawab oleh Arul Kanda di dalam program wawancara khas Tv3 semalam ! Rakyat tak mahu dengar dan tak mahu tahu mengenai program rasionalisasi 1mdb!! Pelan rasionalisasi 1mdb yang digembar-gemburkan itu mampu ditangani oleh pelajar tingkatan 6 saja.

Apa susah sangat...duit hilang serta hutang banyak, jalan penyelesaiannya ialah melupuskan dan jual semua aset-aset 1mdb?? Rakyat tak minat nak dengar jalan penyelesaian terakhir 1mdb kerana itu boleh dilkakukan oleh sesiapa saja mengikut kaedah mudah sebegini.

Kita tanya mereka mana pergi duit-duit yang kononnya dilaburkan di kepulauan Cayman sejumlah lebih kurang rm7 billion? Mana pergi duit yang kononnya disimpan di bank BSI Singapura berjumlah usd1.103 billion dalam bentuk tunai? Mana perginya duit-duit Kumpulan Wang Amanah Pencen (Kwap) sejumlah rm4 billion? Betul tak duit usd700 juta dimasukkan ke dalam akaun syarikat Good Star Limited yang dikawal oleh Jho Low? Kenapa bayar syarikat Goldman Sachs dengan jumlah yuran yang amat tinggi dari praktis pasaran? 

Mengapa beli aset-aset janakuasa letrik yang hampir tamat tempohnya dengan kadar harga amat tinggi?  Kenapa bayar serta beli tanah di Ayer Hitam, Pulau Pinang untuk kononnya bagi tujuan pembinaan rumah kos rendah serta mampu milik dengan harga yang cukup tinggi?

Arul Kanda Kandasamy jangan cuba untuk terus memperbodohkan rakyat jelata!!

Kalau tiada campur tangan pihak luar dalam urus niaga 1mdb, kenapa nama Jho Low disebut dalam prosiding mahkamah di London dalam urusan pembelian sebuah hotel di sana?

Inilah masalah dengan kalangan 1mdb. Setakat ini mereka gagal dan tidak mampu untuk menjawab segala persoalan rakyat di negara kita.

Saya juga amat hairan kenapa DS Najib tidak mahu membubarkan saja keseluruhan ahli-ahli lembaga pengarah 1mdb? Atau sekurang-kurangnya suruh semua lembaga pengarah bercuti sehingga siasatan keatas syarikat 1mdb ini selesai! Rakyat mahu lihat tindakan-tindakan ikhlas seperti ini dilakukan oleh Menteri Kewangan Malaysia.

Secara peribadi saya cukup sangsi dan merasa pelik sikit dengan sikap DS Najib dalam menangani isu 1mdb ini. Mengapa Perdana Menteri Malaysia kelihatan begitu takut untuk bertindak keatas ahli-ahli lembaga pengarah 1mdb yang telah gagal melaksanakan tanggungjawab mereka secara amanah?

4 comments:

  1. Jual tanah yang diberi at almost token sum, kemudian declare dah settle segala masalah hutang. Business jenis ni tak perlu credibility international banker untuk buat. Bagi kat Mat Yah warung karipap pun dia boleh buat. Bodoh betul orang-orang 1MDB ni.

    ReplyDelete
  2. just kick this fucking arul from the country...he is a son of a bitch..

    ReplyDelete
  3. tn mesti teruskan usaha sehingga tertangkap mereka2 ini, didakwa dan dihukum mengikut perundangan negara. tk

    ReplyDelete
  4. Mohd Najib 'Saya terima DERMAnya....'


    https://youtu.be/fBhCevczQCs

    ReplyDelete