demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Friday 5 June 2015

Nothing To Hide - Pahlawan Bugis, Pahlawan Bugis Di Mana ? ?



KLIK YOUTUBE.


Jangan bohong berlaku ketegangan di PWTC dalam program Nothing To Hide tadi. Segalanya berada dalam keadaan yang cukup tenang serta aman kerana forum ini dihadiri oleh 'discipline crowds' dari pelbagai pertubuhan bukan kerajaan 'NGO.'

Semua alasan kononnya berlaku kekacauan serta ancaman kepada ketenteraman awam tidak boleh diterima oleh akal fikiran yang waras!! Itu hanyalah alasan yang amat tidak munasabah.

Yang saya hairan perhimpunan haram di kawasan awam tak diarahkan pun untuk berhenti serta merta!! Majlis atau forum untuk diberi pencerahan demi kepentingan masa depan negara oleh tokoh negarawan terulung diarah berhenti ucapan secara serta merta. Kadang-kadang saya amat hairan dengan sistem perundangan di negara ini yang tidak faham dengan pentakrifan ancaman ketenteraman awam. Tindakan PDRM agak mengaibkan kerana tweeter KPN di 'upload' dari awal pagi lagi sebelum majlis bermula.

Majlis Nothing To Hide berada dalam suasana yang cukup aman damai tadi. Saya yang sampai sejak jam 7:45 pagi di PWTC tak nampak sedikit pun unsur-unsur yang boleh mencetuskan kekacauan atau menggugat ketenteraman awam!!

Amat menyedihkan insiden pagi tadi telah membuktikan kesuburan amalan demokrasi di negara kita telah dinodai. Ianya telah mencemarkan imej negara kita di kacamata luar kerana ada juga pengamal media yang datang dari luar negara di majlis itu.

Dalam suasana yang tenang serta aman pihak berkuasa PDRM telah mengarahkan Tun Dr Mahathir untuk berhenti berucap!!
Kredibiliti polis agak tercemar kini!!

Ramai daripada para hadirin amat kecewa dengan insiden yang berlaku di PWTC tadi. Malahan ramai daripada rakyat jelata marah terhadap apa yang berlaku pada Tun Dr Mahathir yang dianggap amat biadap.

Majlis tersebut adalah majlis yang dianjurkan oleh badan Sukaguam yang terdiri dari para pengamal undang-undang. Takkan NGO pengamal undang-undang tak faham dengan undang-undang di negara kita!!

Tweet dari Ketua Polis Negara (KPN) telah di 'uploaded' sebelum majlis bermula lagi. Walhal sebelum majlis bermula keadaan amat tenteram di dewan PWTC sehinggalah Tun Dr Mahathir berucap.

Dalam apa jua keadaan saya tetap katakan DS Najib sebagai 'bacul' dan penakut. Beliau sepatutnya hadir pada majlis ini demi memberi pencerahan kepada rakyat jelata mengenai isu semasa.

Najib telah terlepas peluang keemasan untuk bersemuka dengan Tun Dr Mahathir bagi mengupas segala persoalan isu-isu yang sedang melanda negara kita dengan disaksikan oleh ribuan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan NGO secara 'live.'

DS Najib sepatutnya merebut peluang keemasan ini untuk membersihkan imejnya serta menyangkal segala tohmahan ke atasnya.

Kegagalan  DS Najib untuk hadir pada pagi ini di PWTC benar-benar menjatuhkan reputasi beliau selaku PM kerana keseluruhan rakyat menyatakan DS Najib takut untuk berhadapan dengan Tun Dr Mahathir secara bersemuka.

Ini dapat kita saksikan daripada penyebaran poster2 dan gambar2 yang mempersenda DS Najib yang banyak tersebar di media sosial sepanjang hari !

Sebab itulah DS Najib jangan cakap besar dan angkuh kononnya beliau adalah dari kalangan darah pejuang Bugis. Kini apa dah jadi?? Kepahlawan Bugis beliau dijadikan bahan lawak oleh rakyat pebagai lapisan dan kaum. Di masa depan DS Najib jangan angkuh lagi!!

Mulai hari ini sekiranya DS Najib tidak berani untuk bersemuka dengan Tun Dr Mahathir secara professional dalam majlis rasmi yang dianjurkan secara terbuka, tolong jangan nak bersikap angkuh.

Bersyukur ke hadrat Allah swt hari ini merupakan hari kemenangan pada Tun Dr Mahathir Mohamad. Inilah reaksi rakyat jelata terhadap negarawan ulung ini. Tun Dr Mahathir berani menghadiri majlis Nothing To Hide atas dasar beliau berani kerana benar dan bagi Tun Dr Mahathir -  there's nothing to hide !!

3 comments:

  1. Syabas. Berani kerana benar. Kecut kerana tel*q sudah disimpan bini.

    ReplyDelete
  2. Assalam dato..
    Saya amat sedih dgn apa yg brlaku di nothing2hide. Tun Mahathir tetap di sayangi n di kagumi oleh kami sekeluarga n malah brjuta lagi rakyat malaysia.
    Bg saya Dato adalah pahlawan sebenar sb dr awal lagi Dato berani menentang the 'No show PM'.
    Sy doakan Allah kurniakan kesihatan terbaik utk Dato n keluarga supaya terus kuat menentang kejahatan puak2 ni.

    ReplyDelete
  3. Very well said Dato' Sri...its indeed embarrassing for this country...the Bangkok Post carried an article "PM Najib slammed for failing to face up to critics". .. the internet was abuzz with everyone condemning him..calling it off for security reasons???!! Come on, even kids can figure that out!!! Keep pushing for the truth and real answers!!! Haven't seen anyone like u.. sheer courage n never say die attitude!!! We need more politicians like u!!! :-) Keep up the good work DS!!!

    ReplyDelete