demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Saturday 27 June 2015

UMNO PERLU PERUBAHAN


Umno perlu perubahan dengan memilih pemimpin-pemimpin baru yang lebih ikhlas di dalam perjuangan untuk menyakinkan semula rakyat di negara kita ke arah terus mendokongi serta menyokongi wadah perjuangan umno.

Buat masa ini dengan mengekalkan muka-muka lama di dalam Majlis Kerja Tertinggi Umno ramai daripada ahli-ahli Umno di peringkat akar umbi mahupun keseluruhan rakyat jelata dah mula hilang keyakinan dengan kepimpinan DS Najib yang dibelenggui oleh berbagai skandal rasuah serta kos sara hidup yang meningkat naik yang benar-benar memeritkan penghidupan harian masyarakat marhaen.

Rakyat dibebani dengan bebanan GST serta kos hidup yang melonjak naik tidak seimbang dengan punca pendapatan mereka.
Imej Umno cukup teruk kini. Negara sedang menghadapi krisis keyakinan yang begitu teruk kebelakangan ini!!

Kita bakal menghadapi 6 juta orang pengundi baru pada PRU 14 kelak. Kalangan gen Y ini majoritinya tidak menyokong kerajaan lagi. PRK Rompin dan Permatang Pauh merupakan kayu pengukur yang terbaik untuk mengkaji paksi sokongan gen Y terhadap parti Umno.

Keputusan kedua-dua PRK tersebut telah menterjemahkan secara jelas akan kelemahan Umno untuk meraih undi dari kalangan anak muda.

Di atas dasar ini, Presiden Umno tidak sepatutnya menunda Pemilihan parti Umno tahun 2016. Pemilihan tersebut cukup penting untuk memilih tokoh-tokoh pemimpin baru Umno khususnya membuka lebih banyak ruang bagi pemimpin pemuda dipilih bagi menduduki saf kepimpinan baru yang lebih diterima oleh rakyat jelata.

Masa sudah sampai buat pemimpin-pemimpin lama untuk berundur bagi mengorak langkah baru dari kalangan pemimpin muda sama-sama membantu menerajui kepimpinan Umno secara bernafas ataupun bersemangat baru.

Ini merupakan masa ketika yang sesuai untuk memilih muka-muka baru yang lebih diterima oleh keseluruhan rakyat.

Oleh yang demikian adalah tidak wajar bagi Presiden Umno untuk menunda tempoh pemilihan kali ini yang sepatutnya dijadikan platform kearah mentransformasikan serta meremajakan imej umno baru sebelum menghadapi PRU 14.

Umno adalah sebuah parti yang cukup matang yang mana sesiapa saja pemimpin baru yang bakal dipilih akan mempunyai matlamat yang sama bagi menjaminkan kesinambungan serta survival parti keramat orang Melayu ini.

Biarlah akar umbi yang memilih semula anggota-anggota Majlis Kerja Tertinggi yang baru mengikut selera dan keperluan rakyat bagi memacukan lagi parti Umno ke arah kejayaan yang lebih cemerlang oleh tenaga kerja baru dengan mempamerkan semangat wadah perjuangan yang baru bagi menghadapi PRU 14 yang amat mencabar dalam sejarah salasilah politik malaysia.

Tambahan pula kedudukan serta populariti Presiden Umno amat mantap. Tiada alasan untuk Presiden Umno mempunyai perasaan 'insecure' memandangkan semangat SOLARIDITI yang disemai oleh beliau pada perhimpunan agung Umno tahun lepas cukup mekar sehingga kini di kalangan keseluruhan ahli-ahli Umno di tanahair kita.

Akhir sekali, DS Najib harus jadikan Pemilihan tahun depan sebagai platform membuktikan kepimpinan beliau mendapat mandat sebenar dari keseluruhan ahli Umno sebagai syarat utama usaha ke arah penyatuan parti Umno dan BN dalam berdepan cabaran utama PRU14 kelak.

No comments:

Post a Comment