demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Friday 12 June 2015

SALLEH TUN SAID DENGAN SHAHRIL SAMAD - Janganlah Tunjukkan IQ RENDAH !

Saya amat hairan dengan sikap DS Panglima Salleh Tun Said dengan TS Shahril Samad yang menampakkan seolah mentaliti mereka cukup rendah.

Apa yang tak sesuainya untuk PM berdebat dengan Tun Mahathir pada forum Nothing2Hide ? Tun Mahathir adalah tokoh negarawan terulung yang amat professional serta cukup menghormati proses undang-undang berteraskan 'the rule of laws.'

Tun Mahathir bukan personaliti haprak yang mempunyai sikap suka nak bergaduh. Tun Mahathir dijemput di bawah platform NGO untuk mendengar ucapan serta penerangan PM mengenai isu semasa negara seterusnya ingin menanya soalan-soalan yang menjadi 'public issues' ketika ini di negara kita khususnya kes 1mdb.

Apa salahnya jika Tun Mahathir nak tanya soalan seterusnya memberi pandangannya secara professional di dalam sebuah forum yang tajuknya pun membawa maksud Tidak Ada Apa Mahu DiSembunyikan ?

Salleh tun said dan shahril samad tak pergi pun ke pwtc hari itu dan mereka tak layak jadi pecacai tv3 untuk memberi komen mengenainya.

Salleh Tun Said dan Shahril Samad tidak nampak dengan mata sendiri pun situasi di dewan PWTC yang hakikatnya cukup aman, tenteram serta harmoni. Sebab itu ramai daripada rakyat marah apabila PDRM kata dihentikan atas dasar menjaga ketenteraman awam kononnya.

Tidak berlaku sebarang unsur provokasi mahupun kekecohan pada hari itu!!

Inilah masalahnya dengan segelintir pemimpin Umno kaki bodek minda lemah yang berani menyerang Tun Mahathir dari jarak jauh dengan menggunakan saluran komunikasi milik kerajaan ataupun Umno, suka memberi komen akan sesuatu yang mereka sebenarnya tidak tahu apapun !

Bila Tun Mahathir merendahkan diri sudi hadir ke forum tersebut untuk menanya soalan seterusnya memberi pandangan secara jujur serta ikhlas mengenai isu semasa negara, malangnya PM pula takut untuk hadir untuk berdepan dengan beliau.

Apa saja alasan yang PM serta kuncu-kuncunya beri, rakyat tahu realitinya yang puak kaki bodek ini hanya berani bersuara di belakang Tun Mahathir saja.

Kalau mereka takut nak berdepan dengan Tun Mahathir, mulai esok beritahu lah Salleh Tun Said serta Shahril Samad untuk duduk diam-diam sajalah.

Amat memalukan mereka seringkali kata sanggup memberi jawapan kepada persoalan Tun Mahathir tetapi bila diajak berdepan, semua takut!! Mereka hanya mampu memberi pelbagai alasan untuk mengelak.

Tidak salah bagi PM dan Tun Mahathir berhujah secara professional dan memberi kupasan masing-masing kearah menyelesaikan semua isu semasa yang sedang melanda negara kita.

Saya tak yakin PM dan Tun Mahathir sanggup berdebat ala samseng. Tengoklah cara Tun Mahathir berucap, tak pernah tinggi suara pun. Tetapi mereka cuba nafikan setiap ungkapan beliau sebagai amat berilmiah serta berfakta. Inilah yang digeruni oleh musuh-musuh Tun Mahathir kerana mereka tidak akan mampu menangkis buah pandangan beliau.

Tun Mahathir adalah ilmuan yang sukar bagi sesiapa pun untuk berdepan khususnya mereka yang tidak amanah dalam melaksanakan tanggungjawab mereka pada bangsa serta agama.

Hentilah mecipta pelbagai cerita yang tak masuk akal kononnya forum Nothing2Hideitu tidak sesuai bagi PM untuk hadir.

Siapa dia PM ? Malaikat ka ataupun Rasul kah ? Apa istimewa sangat PM tu kerana beliau pun hanyalah manusia biasa seperti kita semua! Maka tolonglah jangan terlalu angkuh!!

No comments:

Post a Comment