demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Sunday 19 July 2015

SEKAT SARAWAK REPORT LAMBANG KEBODOHAN MENTERI KOMUNIKASI DAN MULTI-MEDIA



Apakah asas Menteri Komunikasi dan Multi-media menyekat portal Sarawak Report di negara kita? Yb DS Ahmad Shaberry Cheek nampak sangat kurang cerdik dan takut pada bayang-bayang sendiri!!

Kita tak perlu sekat portal Sarawak Report kerana negara kita tertakluk dengan pelbagai akta komunikasi dan multi-media yang mana kementerian boleh ambil tindakan selaras dengan undang-undang negara sekiranya mana-mana portal melanggari peruntukannya.

Apa yang mengancam keselamatan negara? Sarawak Report sedang mengasut rakyat di negara kita untuk berbalah di antara kaum ke?

Sarawak Report mempertikaikan hak orang-orang Melayu ke?

Sarawak Report mencabar kedaulatan Raja-raja Melayu ke?

Sarawak Report menyokong pergerakan anasir Isis ke?

Apakah Kementerian Komunikasi dan Multi-media sudah mempunyai bukti sahih yang Sarawak Report menulis berteraskan maklumat palsu dari Justo kononnya? Apakah semua penulisan di dalam artikel Sarawak Report bersumberkan dari maklumat Justo?

Maklumat Justo hanyalah bersangkutan dengan Petrosaudi saja!! 

Skandal 1mdb merentasi isu-isu Petrosaudi yakni membabitkan skandal kewangan dalam bidang hartanah, aset janakuasa, pembelian tanah serta bidang-bidang pelaburan lain juga. Isu petrosaudi adalah sebahagian kecil dari salah-urus dan perbelanjaan dana 1mdb secara tidak telus.

Sarawak Report dan Wall Street Journal tetap pertahankan artikel mereka. Jadi apa tindakan selanjutnya Perdana Menteri kita?!

Kalau Sarawak Report menulis berteraskan fitnah terhadap Perdana Menteri maka DS Najib harus buat laporan polis seterusnya ambil tindakan undang-undang ke atas editor Sarawak Report! Tapi malangnya DS Najib tidak berani membuat sebarang laporan polis dan mengambil sebarang tindakan undang-undang ke atas Sarawak Report!! Kenapa ?? Pelik ...

Sepatutnya saman malu terus bukannya menghantar surat peguam hanya untuk meminta penjelasan!! Ini amat lucu!!

Siasatan pun belum dijalankan ke atas Sarawak Report secara komprehensif oleh pihak berkuasa Thailand ataupun Malaysia, malangnya portal ini telahpun disekat.

Situasi dan keputusan ini amat memalukan negara! Malaysia akan ditertawa oleh dunia luar dengan menyekat laporan Sarawak Report.

Perdana Menteri berapi-api kata kita sedang menuju ke arah negara maju tetapi tindakan DS Ahmad Shaberry Cheek adalah disebaliknya!!

Beliau ketika dalam parti 'semangat 46' bercakap tentang prinsip perjuangan secara berapi-api tetapi bila menjawat jawatan menteri nampak sangat beliau amat tidak bijak serta tidak bernas di dalam membuat keputusan.

Kemungkinannya, beliau pun salah seorang kaki bodek minda lemah berotak udang yang sanggup mengambil tindakan keatas seseorang atau pertubuhan yang belum diputuskan bersalah. Inilah kualiti menteri 'half past six' Malaysia !!

5 comments:

  1. Boleh jadi Yb DS Ahmad Shaberry Cheek nak sabotaj Najib. :D

    ReplyDelete
  2. MCMC said it acted pursuant to Section 211 and 233 of the Communications and Mutimedia Act 1998 in blocking the SR website. These 2 sections in effect do not provide for the blocking of a website. Section 211(2) and 233(3) provides that the contravention of such sections results in criminal sanctions. Nowhere in these 2 sections makes provision for such blocking of a website.

    ReplyDelete
  3. This blocking has a chilling effect on Article 10 of our Federal Constitution ie the right to freedom of speech and expression...judging from this article, it is an unconstitutional act!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. The truth comes from telling, not censoring!!!!

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya, terdapat 2 artikel dato khairuddin di astro awani pada 16 julai yang telah disekat :-

    http://www.astroawani.com/berita-malaysia/awal-lagi-hendak-umum-tiada-penyelewengan-dalam-1mdb-khairuddin-65936

    http://english.astroawani.com/malaysia-news-/still-premature-announce-no-wrong-doings-within-1mdb-khairuddin-66010

    Artikel2 tersebut cuma mengulas kenyataan ds ahmad husni...macam tu pun kena blok????!!!!!

    ReplyDelete