demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Sunday 26 July 2015

TEORI KONSPIRASI APA KALAU SETIAP HARI BEBERAPA ORANG TELAH DITAHAN OLEH PIHAK BERKUASA BERKAITAN 1MDB?!

Kalangan bangang kaki bodek minda lemah berotak udang hari-hari menulis serta bercakap mengenai teori konspirasi tetapi malangnya hampir setiap hari juga beberapa individu telah ditahan oleh pihak berkuasa berkaitan kes skandal penyelewengan dana 1mdb!!

Jadi saya nak tanya puak kaki bodek minda lemah berotak udang ini, di manakah asasnya teori konspirasi yang direka cipta itu? Kalau setiap hari beberapa individu ditahan untuk siasatan maknanya dakwaan penyelewangan dana dalam skandal 1mdb itu ada asas kebenaran lah!! Kalau tiada asas kenapa mereka itu ditahan untuk disiasat?!

Perdana Menteri sedang bercakap di serata dunia kita akan mencapai taraf negara maju pada tahun 2020 tetapi tindakan Putrajaya kebelakangan ini menampakkan kita bakal mencapai taraf negara mundur ke belakang pada realitinya!!

Saya ingin ingatkan Putrajaya agar jangan mudah ujudkan teori konspirasi nak jatuhkan kerajaan pada ketika rakyat menzahirkan secara terbuka perasaan tidak puashati terhadap pihak pemerintah. Konspirasi apa?! Ini bukan gerakan bawah tanah!!

Kini rakyat sedang lawan kemungkaran tokoh pemimpin mengikut lunas undang-undang dengan membuat laporan pada Pdrm, Sprm, Bank Negara dan juga jawatankuasa kira-kira parlimen (Pac); bukankah ini mengikut amalan demokrasi yang berpegang kepada perlembagaan negara?!

Saya amat tidak faham dengan teori konspirasi yang direkacipta oleh puak-puak bangang itu.

Pemimpin yang baik mesti dipertahankan tetapi pemimpin mungkar mesti ditolak berlandaskan hukum duniawi mahupun hukum agama!!

Setakat ini semua pertuduhan terhadap DS Najib tidak dapat dijawab oleh beliau. Bagi rakyat sekiranya semua tuduhan tidak dapat dinafikan oleh Perdana Menteri mengikut saluran undang-undang, maka secara logiknya segala pertuduhan-pertuduhan ke atas dirinya itu betul belaka lah!! Kenapa Perdana Menteri tak sangkal serta menafikannya mengikut proses undang-undang?

Seandainya Perdana Menteri difitnah, beliau kena buat laporan polis serta ambil tindakan undang-undang terhadap sesiapa saja yang memfitnah beliau. Kenapa DS Najib tak mahu buat?

Saya nak cabar Perdana Menteri, isterinya dan anak tirinya Riza Aziz untuk buat kenyataan sumpah berkanun untuk menafikan semua pertuduhan terhadap mereka seterusnya buat laporan polis dan ambil tindakan undang-undang saman malu kepada semua yang dikatakan memfitnah mereka termasuk diri saya sendiri!!

Tolong buat cepat kerana dalam sekelip masa saja mereka dapat membersihkan imej dari perbuatan fitnah kononnya!!

Selagi mereka tidak berani untuk bertindak sedemikian rupa maka ertinya takut kerana salah lah tu!!

Sekiranya  DS Najib, DS Rosmah dan Riza Aziz tak berani untuk bertindak mengikut saluran undang-undang maka mereka bolehlah mengarahkan semua kalangan kaki bodek minda lemah berotak udang agar berhenti bercakap mengenai teori konspirasi yang tidak mempunyai asas sama sekali!!

Hari ini rakyat amat bijak tetapi yang bangang adalah segelintir dari orang-orang politik kaki bodek minda lemah berotak udang yang cuba untuk menegakkan benang yang basah serta tidak takut pada hukum-hakam agama yang berteraskan kepada al-quran serta as-sunnah.

Puak-puak bangang yang tidak amanah ini lebih pentingkan untuk mempertahankan pangkat, poket serta perut mereka saja daripada melawan kemungkaran bagi menegakkan kebenaran!!

2 comments: