demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Thursday 16 July 2015

Rahman Dahlan Pun Nak Join The Bodek Club !!

Cukup-cukup lah YB Datuk Abdul Rahman Dahlan, janganlah nak jadi kaki bodek minda lemah juga !!

Ini kah kualiti seorang tokoh pemimpin bertaraf Menteri kanan di dalam kabinet Malaysia? Mereka cuba nak pertahankan kemungkaran yang mustahil untuk dipertahankan pada hakikatnya? Belajar lah takut sama pada hukum-hakam agama.

Janganlah hanya tahu nak membodek demi untuk mempertahankan pangkat, perut serta poket saja. Prinsip 3P ini amat tidak bermaruah serta harus dihindarkan daripada menular dalam jatidiri kita.

Saya amat tak faham dengan sikap Datuk Rahman Dahlan ni. Kalau kata Sarawak Report memalsukan dokumen dan menulis atas dasar fakta yang tipu serta tidak tepat, maka beliau sepatutnya pergi ke balai polis terdekat untuk buat laporan polis. Senang serta mudah cerita!!

Selepas buat laporan polis terus ambil tindakan undang-undang secara tegas. Tapi janganlah jadi macam DS Najib pulak! Tak berani hantar surat saman tapi hanya hantar surat untuk minta penjelasan saja.

Penjelasan apa lagi sekiranya orang sudah memalukan dan mengaibkan maruah diri ke seluruh dunia? Sepatutnya hantarlah surat peguam untuk meminta pihak defendan mohon maaf dan tarik balik kenyataan dalam masa 14 hari. Gagal berbuat demikian terus ambil tindakan undang-undang.

Bukan hantar surat peguam untuk minta penjelasan demi penjelasan tanpa sebarang tindakan undang-undang. Itu benak namanya!!

Yb Rahman Dahlan tak perlu cuba untuk alih pandangan rakyat kerana rakyat amat bijak pada hari ini. Rakyat marhein lebih bijak dari mentaliti beliau yang hanya pandai bodek, bijak mengeluarkan kenyataan tetapi tak berani bertindak.

Berita dari puak pro DS Najib mengulangi ungkapan kononnya Sarawak Report memalsukan dokumen ribuan kali dah tetapi sehingga hari ini tidak ada sebarang tindakan pun!!

Namun kini, rakyat sudah jelek dengan kenyataan-kenyataan yang tidak ilmiah dari putrajaya. Mereka hanyalah retorikal saja/
Kemelut krisis keyakinan yang paling teruk melanda negara kita kini adalah disebabkan oleh sikap Perdana Menteri Malaysia yang tak tahu nak beri jawapan secara lurus, telus, tepat, jujur, iklhas serta secara mudah.

Bila rakyat tanya Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan 1, mana perginya duit-duit yang bernilai berbillion ringgit yang dilaburkan di kepulauan Cayman berada pada masa ini? Jawablah secara mudah dan tepat!! Bila rakyat tanya lagi mengenai akaun peribadi yang dimasukkan sejumlah wang bernilai lebih kurang rm2.5 billion maka DS Najib mesti jawab 'ya' ataupun 'tidak' itu akaun-akaun miliknya!!

Bukan bagi jawapan contohnya saya tak pernah guna wang tersebut untuk kepentingan peribadi. Yang kita tanya akaun itu milik peribadi DS Najib kah?? Bukan kita menyoal samada beliau telah guna ataupun tidak dana tersebut bagi kegunaan peribadi.
Inilah masalah dengan DS Najib yang gemar respon pada soalan-soalan secara tidak relevan.

Sebab itulah rakyat marah dan kecewa dengan sikap pemimpin Umno serta BN pada hari ini. Lain yang ditanya dan lain pulak yang dijawab!!

1 comment:

  1. Tepat sekali Dato ulasan di atas.

    Hari Raya ni nampaknya sanak saudara berkumpul dan bergossip pasal PM paling kotor, dayus, lembik, lemah dan korup dalam sejarah tanahair Najib Tun Razak.

    Selamat Hari Raya buat Dato sekeluarga.

    ReplyDelete