demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Thursday 2 July 2015

PUTRAJAYA MENIPU RAKYAT LAGI !

Apa nak jadi dengan Putrajaya yang secara konsisten membuat pelbagai penipuan lagi kepada keseluruhan rakyat di negara kita dalam kes penahanan Justo di Thailand.

Pihak berkuasa Thailand mengaku dan membuat kenyataan bahawa setakat ini pihak berkuasa Malaysia tidak pernah menghubungi Justo tetapi apa yang menghairankan bagaimana beberapa orang menteri serta pemimpin dari putrajaya kata mereka sudah dapat matlumat bahawa Justo mengaku yang semua dokumen yang ditulis oleh Sarawak Report serta The Edge bersumberkan matlumat palsu dari Xavier Andrea Justo kononnya ?

Pihak berkuasa Thailand juga mengesahkan bahawa penahanan Justo adalah atas dasar memeras ugut bekas majikannya bukan pasal membocorkan matlumat palsu sepertimana yang dinyatakan oleh Putrajaya!!

Sekarang apa lagi alasan yang Putrajaya nak berikan atau nak ciptakan untuk mengelirukan seterusnya mengalih pandangan rakyat di tanahair kita mengenai isu skandal kewangan 1mdb ?

Apa yang menghairankan kita semua ialah pihak berkuasa Thailand mengatakan bahawa siasatan masih dijalankan dan setakat ini tidak ada sesiapapun boleh menghubungi Justo serta kes Justo tiada kaitan dengan negara Malaysia!!

Sampai bila Putrajaya nak terus menipu keseluruhan rakyat Malaysia dalam kes skandal 1mdb ini??

Banyak kali saya nyatakan kepada Putrajaya serta pemimpin-pemimpin bangang agar jangan senantiasa nak perbodohkan rakyat saja. Rakyat Malaysia amat bijak pada hari ini malah lebih bijak dari segelintir pemimpin-pemimpin kaki bodek minda lemah!!
Hakikatnya, penahanan Justo tiada kaitan langsung dengan isu pemalsuan dokumen Petrosaudi sepertimana yang diuar-uarkan oleh Putrajaya. Ianya hanyalah kes peras ugut Justo ke atas bekas majikannya semata-mata.

Timbalan Menteri Dalam Negeri pulak menyatakan bahawa mereka buat andaian logik mengenai penahanan Justo!! 

Sungguh tidak cerdik! Kenyataan penting Putrajaya dibuat berdasarkan andaian logik saja? Bukan melalui siasatan komprehensif tetapi bersandarkan andaian logik. Situasi ini akan membuatkan Putrajaya bakal hilang kredibilitinya!!

Saya takut selepas ini semua kenyataan yang dibuatkan oleh Putrajaya hanya menjadi bahan tertawa rakyat yang melucukan saja.

Pemimpin-pemimpin mungkar yang bersekongkol dengan semua bentuk salahlaku yang bercanggah dari segi hukum agama yang berteraskan kepada Al-Quran serta As-Sunnah terlupa bahawa mereka mungkin berjaya sekejap untuk menipu jutaan rakyat tetapi kalangan yang tidak amanah ini tidak akan mampu untuk membohongi Allah swt Yang Maha Mengetahui lagi Maha Adil.
Cukup-cukuplah dan jangan lagi menipu rakyat.  Pikul lah segala tanggungjawab secara teramanah mungkin sepertimana yang dituntut oleh Allah swt serta aspirasi rakyat yang mengundi dan memilih mereka.

No comments:

Post a Comment