demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Wednesday 29 July 2015

BAWA USUL UNDI TIDAK PERCAYA PADA NAJIB DI PERSIDANGAN PARLIMEN SERTA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO AKAN DATANG

Semua ahli parlimen yang mempunyai prinsip untuk menentang amalan rasuah serta salahlaku di negara kita harus bawa usul undi tidak percaya terhadap DS Najib pada persidangan akan datang.
Sudah sampai masanya untuk semua ahli parlimen menggalas amanah rakyat yang telah mengundi mereka untuk mengambil satu pendekatan serta tindakan yang paling tegas ke atas DS Najib yang sedang menyusun strategi bagi menutup semua skandal kewangan yang sedang membelenggui kepimpinannya masakini.

Kerajaan DS Najib yang paling kotor yang terpalit dengan pelbagai skandal khususnya penyelewengan dana 1mdb wajib ditentang secara habis-habisan sebelum Perdana Menteri mengambil berbagai tindakan susulan untuk menutup semua salahlaku tersebut. Apa yang penting pada persidangan Umno tahunan 2015 kelak, keseluruhan ahli umno juga harus bangun serta berani bagi membawa usul undi tidak percaya pada Presiden Umno yang paling kotor dalam sejarah politik kita.

Saya berdoa agar rakyat tidak takut dengan sesama manusia khususnya manusia yang cukup kotor seperti DS Najib ! Apakah kita mahu dinaungi pemimpin serta kepimpinan yang zalim lagi tidak amanah ini?

Saya yakin seandainya dato sri najib terus memimpin pun, pada PRU14 kelak BN dan umno pasti kecundang! Tetapi itu akan memakan masa yang agak lama lagi untuk kita tunggu sehingga tahun 2018 dan berbagai kemungkinan akan dapat dilakukan lagi oleh DS Najib bagi menutup semua skandal kewangan yang negara sedang hadapi kini.

Lihatlah bagaimana peguam negara TS Ghani Patail dilucutkan jawatannya untuk mengelak dari menghadapi pertuduhan semua salahlaku PM! Lihatlah PAC pulak dirombak! Jawatan menteri dalam negeri disandang oleh timbalan perdana menteri akan buatkan pihak pdrm akan lebih takut untuk melawan arus!

Kemungkinan juga kontrak gabenor bank negara bakal ditamatkan kelak? Mungkin berlaku rombakan dalam sprm?

Seandainya DS Najib berjaya manipulasikan semua badan-badan berkuasa di dalam 'task force' ini maka hajatnya untuk menutup keseluruhan kes skandal 1mdb serta salahlaku kewangan yang sedang beliau hadapi akan berjaya!

Namun, semua pihak tak harus panik kerana kita bakal menyaksikan kabinet 'half past six' yang terpendek dalam sejarah politik negara yang bakal kecundang di tangan kuasa rakyat sekiranya rakyat jelata mempunyai iltizam tinggi untuk lawan amalan rasuah di negara kita.

Tokoh pemimpin yang amat kotor lagi jijik seperti DS Najib wajib ditolak melalui proses mahupun saluran perlembagaan oleh keseluruhan rakyat demi untuk menyelamatkan masa depan bangsa, agama serta negara yang tercinta ini dari terus rebah ke lembah kehancuran secara total!!

No comments:

Post a Comment