demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Wednesday 13 May 2015

Ada Lagikah Kredibiliti SPRM Mahu Menyiasat 1MDB Jika Pengerusi Lembaga Penasihatnya Sudah Menyatakan Sokongan Pada 1MDB ?

KENYATAAN AKHBAR

Saya ingin sarankan Tunku Aziz selaku Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM untuk letak jawatan secara segera!!!

Tunku Aziz ni dah nyanyuk!!! Dia lupa bahawa kini beliau bukan lagi ahli politik tapi menjawat jawatan Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM.

Tunku Aziz tidak boleh lagi cakap politik. Beliau kena bersikap 'neutral' dan adil kepada semua pihak.

Semalam Tunku Aziz bercakap seolah-olah beliau mempertahankan 1mdb. SPRM sendiri belum siasat kes 1mdb yang saya telah laporkan beberapa kali dan SPRM juga belum buat sebarang 'conclusion' terhadap laporan siasatan kes 1mdb; macamana Tunku Aziz cuba mempertahankan 1mdb seolah-olah tiada sebarang elemen salah laku di dalam pentadbirannya.

Tunku aziz tak layak jadi Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM. Tunku Aziz lebih layak jadi ahli politik pembangkang.

Dulu Tunku Aziz semasa dalam parti pembangkang setiap hari serang UMNO dan BN. Kini selepas disogokkan jawatan, cakap lain pulak. Beliau tak ada 'stature' dan tak ada kredibiliti untuk bercakap tentang 1mdb kerana beliau sendiri tidak faham kes ini.

Jadi lebih baik Tunku Aziz duduk diam-diam dan jangan buat kenyataan yang 'bias' memandangkan beliau kini adalah Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM yang harus bersikap neutral, bebas, adil, telus serta berintegriti!!!

Tidak terfikirkah beliau yang kenyataan menyokong 1mdb baik secara langsung atau tidak langsung itu bakal memberi persepsi negatif akan kredibiliti SPRM dalam menyiasat kes 1mdb? Dikhuatiri nanti rakyat akan menolak dari awal lagi siasatan SPRM kerana Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM sendiri sudah begitu teruja menyokong subjek siasatan, iaitu 1mdb.

Tunku Aziz tolong berhenti cakap politik dalam isu 1mdb yang beliau sendiri tidak mahir serta tidak faham!!!

Dari:
Dato Sri Khairuddin Abu Hsssan

5 comments:

  1. Bagus Dato'.... beginilah (kalau ada) menteri yang dikehendaki dlm kabinet....
    Yang kita ada sekarang pulak, dah seminggu kes jadi viral, masuk dua minggu baru nak ulas.... bila orang tegur dikatanya nak menjahanamkan umno, tak sokong umno .... padahal diri sendiri yang bodoh dan bangang...

    ReplyDelete
  2. Jelas nya Tunku Azizi tidak boleh serang Tun M. Salah dari segi etika dan jawatan nya sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM - Conflict of interest.

    PM Najib mesti lihat ini.

    ReplyDelete
  3. Semua ini berlaku bukan secara sengaja.....tetapi utk memberi bukti kepincangan tampuk pemerintahan negara. JGN LAH KITA LUPA...ALLAH MAHA BERKUASA......sejak kebelakangan ini ada saja perkara yg d luar pikiran kita timbul.
    Logiknya mcm aziz ni....lupakah dia atas tiket mana dia berkata. Itu lah....kalau tiada jati diri yg mantap itu lah rupanya.( Saya panggil nama sbb dia tak layak d hormati dgn pangkatnya....sbb dia sendiri yg mengambil jln membodohkan diri....).SAPA SURUH ?
    Akan ada lagi yg timbul......sabarlah wahai bangsa ku .....

    ReplyDelete
  4. Aziz ni Maksum ke ??

    ReplyDelete
  5. SPR, SPRM...ada kredibiliti ke kalau melibatkan BN/UMNO? Pooorah! nama ja Islam...makan gaji macam tak mati...

    ReplyDelete