demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Sunday 10 May 2015

Najib Jangan Syok Sendiri !

DS Najib jangan syok sendiri!!! DS Najib jangan kurang ajar!!!

Keseluruhan rakyat akan sokong mana-mana kepimpinan yang bersih. Pemimpin bersih mesti disokong dan pemimpin kotor mesti ditentang habis-habisan demi untuk selamatkan kesejahteraan bangsa, agama serta tanahair.

Saya ingin sarankan agar DS Najib jangan terlalu angkuh!! Cermin diri dan muhasabah diri dulu!! Beliau hari ini ditegur dan dikritik hebat oleh Tun Dr Mahathir adalah bersebab!!

Kepimpinan DS Najib hari ini terpalit dan diselubungi dengan berbagai skandal. Jawab lah secara berhemah, berfakta dan secara komprehensif akan segala cemuhan rakyat terhadap kepimpinannya. Setakat ini mereka tidak mampu untuk menjawab segala persoalan rakyat yang telah dilaporkan kepada PDRM, SPRM, PAC dan Bank Negara.

Tun Dr Mahathir tidak gila!! Tun Dr Mahathir tiada kepentingan peribadi dalam perjuangannya untuk menegakkan kebenaran. Perjuangan murni Tun Dr Mahathir pada usia ini hanyalah semata-mata kerana sayangkan parti UMNO dan BN sebelum ditolak oleh rakyat!!

Tun Dr Mahathir kerana terlalu sayangkan kepada bangsa dan negaranya sanggup berjuang dalam usia yang lanjut semata-mata untuk menyelamatkan keadaan di tanahair kita yang semakin meruncing.

Malangnya DS Najib benak!! DS Najib tak dapat menghidu dan merasai keluh kesah rakyat yang begitu membimbangkan kita mungkin kerana kaki-kaki bodek minda lemah sedang bohongi kepimpinan masakini.

DS Najib hakikatnya buta mata serta buta hati!! Mungkin kerana DS Najib tidak dapat matlumat tepat sentimen rakyat terhadap mutu pentadbirannya.

Masakini kepimpinan DS Najib hanya cuba untuk menegakkan benang yang basah. Mereka hanya pandai menipu untuk mengelirukan rakyat jelata. Selama ini mereka hanya memperbodohkan rakyat saja. Namun kita bersyukur kerana rakyat di peringkat akar umbi tidak lagi bodoh!! Rakyat jelata tidak boleh diperkotak-katikkan lagi kerana masyarakat hari ini semakin bijak.

Semua soalan-soalan serta permasalahan mengenai isu 1mdb sebagai contohnya tidak pernah dijawab secara ilmiah ataupun secara meyakinkan.

Sambutan ahli-ahli umno di sabah terhadap najib hari ini adalah palsu!! Depan najib semua sokong tetapi di belakang ramai yang mengutuk kepimpinannya.

Begitu juga sebelum pilihanraya umum ke 13 ramai sangat rakyat bawa sepanduk "I love PM" tetapi keputusan PRU 13 amat menyedihkan!!

Ceramah DS Najib di Pelabuhan Kelang puluhan ribu masyarakat cina datang makan dan mendengar kempen DS Najib tetapi keputusan PRU 13 tersebut amat menyedihkan khususnya sokongan cina pada BN.

Jangan terlalu seronok tengok ramai orang berkumpul sambut najib di Sabah hari ini. Kemungkinan itu adalah 'crowd' upahan yang diangkut dari serata tempat untuk hanya pamerkan sokongan palsu. Janganlah terlalu cepat syok sendiri sehingga DS Najib bercakap dengan nada yang angkuh!!

Sama-sama kita lihat nanti sokongan rakyat jelata samada kuat atau tidak.menyebelahi DS Najib?!

Dalam apa jua keadaan saya amat yakin bahawa DS Najib yang kini angkuh tidak akan bertahan lama!!! Secara rata-rata rakyat dah hilang keyakinan dengan kepimpinan DS Najib yang terpalit dengan pelbagai skandal yang sedang muncul satu per satu....

Saya cabar DS Najib untuk kumpul semua pemimpin dan ahli-ahli UMNO untuk bersemuka dengan Tun Dr Mahathir sekiranya beliau anak jantan!! Bentangkan fakta-fakta mengenai 1mdb sebagai menjawab satu persatu persoalan yang telah Tun Dr Mahathir tanya. Kalau DS Najib bukan anak jantan memadailah dengan cadangan saya untuk DS Najib jemput Tun Dr Mahathir ke mesyuarat MKT UMNO untuk bagi justifikasi akan kritikan beliau terhadap kepimpinan DS Najib.

Kalau DS Najib rasa dia kuat, tolong jangan tunda pemilihan parti UMNO tahun depan.

Biarlah DS Najib tengok nanti langit tinggi rendah. Saya akan hormati DS Najib sekiranya beliau tidak tunda pemilihan pertandingan UMNO pada tahun depan untuk lihat sokongan sebenar ahli-ahli UMNO kepada kepimpinannya.

Najib janganlah terlalu angkuh serta kurang ajar sebelum diuji pada pemilihan UMNO penggal hadapan untuk mendapatkan mandat baru sebagai Presiden UMNO.

DS Najib janganlah terlalu yakin...!!!

( PS - Sebagai respons kenyataan DS Najib di Tawau Sabah hari ini. )

2 comments:

  1. Memang kurang ajar Najib ni. Dah melampau. Lupa ke dia siapa yang naikkan dia jadi PM. Kalau tak sampai sekarang tak merasa lagi.

    Pokoknya, PRU13 dah tunjuk jalan keluar dah kat Najib. Tapi biasalah..raja bugis bangang mana nak paham.

    Mana 27B lesap? Jawab tu dulu.

    ReplyDelete
  2. steady bro... pangkat dato.. tp ko punye statement.. mcm kami rakyat bawahan ni... fuh thanx bro.. mmg killer point point ko... harap najib bugis dpt dgr dan tidak terus mempekakbadakkan diri...

    ReplyDelete