demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Sunday 24 May 2015

LAPORAN POLIS KEATAS DS NAJIB, DS HUSNI HANADZLAH, TS ZETTY, TS LODIN, ARUL KANDA & LEMBAGA PENGARAH 1MDB

Saya telah membuat laporan polis terbaru ke atas Dato Sri Najib Tun Razak, Dato Seri Husni Hanadzlah, Tan Sri Zetty Akhtar Aziz, Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin serta keseluruhan ahli lembaga Pengarah 1MDB di atas perbuatan menyembunyi kesalahan dalam urusan kerajaan.

Perbuatan mereka ini juga bercanggah dengan kesalahan Undang- Undang Jenayah Malaysia di bawah section 218.

Pembohongan dan penipuan ini tidak boleh dimaafkan sama sekali kerana ini adalah sikap yang tidak amanah di dalam melaksana tanggungjawab serta tugasan kerajaan.

Malahan Perdana Menteri juga telah menipu Dewan Rakyat pada persidangan Parlimen penggal bulan Mac yang lepas.

Saya ingin memohon pihak PDRM menyiasat di mana keseluruhan wang yang dikatakan dilabur di kepulauan Cayman berjumlah lebih kurang RM7 billion keseluruhannya berada?? Ke manakah dan di manakah wang-wang tersebut berada pada masa kini??

Saya juga berharap pihak PDRM yang senantiasa bersikap amat professional di dalam mengendalikan kes 1mdb agar dapat menyiasat secara menyeluruh serta komprehensif. Dalam apa jua keadaan pun saya amat menyakini sikap professionalisma PDRM selama saya membuat beberapa laporan mengenai isu 1mdb. Layanan PDRM amat adil serta saksama kepada rakyat bawahan seperti saya.

Rakyat harus bersikap tegas dalam memantau serta bertindak untuk lawan segala bentuk rasuah di tanahair kita seandainya kita mahukan negara ini terus makmur.

Tindakan ini juga diharapkan akan dijadikan sebagai satu pengajaran kepada GLC lain agar memikul tanggungjawab secara amanah kerana kini 'public governance' telah berubah terhadap mereka. Rakyat mempunyai hak dan akan bertindak membantu pihak berkuasa untuk lawan banteras rasuah di negara kita secara habis-habisan.

Sesungguhnya amalan rasuah yang jijik itu adalah perosak bangsa, agama serta tanahair!!

Dari:
Dato Sri Khairuddin Abu Hassan






4 comments:

  1. Tkasih Dato. Kmi rakyat sokong mereka2 yg cari kebenaran trmsk Dato. Doa kmi moga segalanya dipermudahkan Allah...amin

    Betul kata Matthias Chang, bank statement hanya reflect cash dlm akaun. Selain cash xde yg di masukkan ke dlm statement

    ReplyDelete
  2. Askm.

    Teruskan usaha dato...... walaupun kita dpt lihat seolah-olah agensi2 ini tidak mahu ambil tindakkan....

    ReplyDelete
  3. If you think that you've a solid ground, go ahead.

    Rasuah dan penipuan satu amalan keji di sisi Allah SWT. Apa lagi tidak beramanah dan mencuri.Negara kena ambil balik hak-hak nya.

    ReplyDelete
  4. LIHATLAH STATISTIK HUTANG NEGARA DAN BANDINGKAN DRP ERA PEMERINTAHAN TUN MAHATHIR KE ERA PEMERINTAHAN TUN ABDULLAH DAN SETERUSNYA KINI ERA DS NAJIB RAZAK.

    TUN ABDULLAH DAN DS NAJIB TIDAK DAPAT MELAKUKAN APA-APA PEMBANGUNAN MAHUPON PEMODENAN (APAKAH NEGARA TIADA WANG?) TAPI HUTANG DARIPADA USD220.00 BILLION TERUS NAIK MENCECAH HAMPIR USD600 BILLION.

    RAKYAT MALAYSIA BERHAK UNTUK TAHU, BAGAIMANA JUMLAH HUTANG DARIPADA USD220 BILLION PADA TAHUN 2000 BOLEH TERUS NAIK HAMPIR USD600 BILLION PADA 2015?

    APAKAH BENAR TUN MAHATHIR MOHAMED, TUN DAIM ZAINUDDIN, TAN SRI NOR MOHAMED YAKCOP ADALAH TIGA JAHANAM YANG TELAH MEROMPAK, MENCURI, MELANUN?

    KINI SEKELIAN RAKYAT MALAYSIA TERPAKSA MENAGGUNG SEGALA SALAH LAKU, KERAKUSAN, SALAHGUNA KUASA, PEROMPAKAN DAN KECURIAN YANG DILAKUKAN KETIGA-TIGA JAHANAM DAN KUNCU-KUNCUNYA.

    ReplyDelete