demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Saturday 30 May 2015

NGO CAGM BANGANG

Siapa dia Md Zainal Abidin yang beria-ia benar untuk mencemarkan imej Tun Dr Mahathir?! Adakah budak ni menjadi barua sesiapa?!

Saya ingin sarankan ngo bangang CAGM yang baru ditubuhkan baru sebulan untuk buat kerja lain yang lebih berfaedah. Ini kerja orang bodoh!!

Jangan cuba nak alihkan pandangan serta tumpuan daripada isu penyelewangan dana 1mdb. Semua rakyat jelak melihat kerenah Md Zainal Abidin ni yang nampak sangat seolah-olah menjadi barua kepada pihak tertentu!!

Saya ingin cabar Md Zainal Abidin ni untuk siasat kes penyelewangan 1mdb terlebih dahulu kerana ini adalah isu semasa negara yang paling hangat diperkatakan oleh rakyat jelata.

Pelbagai bukti-bukti penyelewengan 1mdb ujud satu per satu masakini. Semua laporan polis saya pun DS Najib tak pernah jawab sehingga kini.

Penipuan demi penipuan terpaksa dilakukan oleh PM dan Menteri Kewangan 1 merangkap Pengerusi Lembaga Penasihat 1mdb. Malahan DS Najib secara jelas telah menipu Dewan Rakyat pada bulan Mac yang lepas mengenai sebahagian daripada wang yang ditebus dari.kepulauan Cayman kononnya disimpan dalam akaun bank BSI Singapura berjumlah USD 1.103 billion. Akhirnya bank BSI sendiri menafikan jawapan bertulis DS Najib di dalam parlimen dan kini Monetary Authority of Singapore (MAS) telah menyiasat dakwaan tersebut serta baru-baru ini telah memberi laporan kepada Bank Negara Malaysia.

Apa lagi tunggu!! Ini isu besar dan menjadi polemik antarabangsa!! Memalukan imej Malaysia!!

Kenapa ngo CAGM yang berumur sebulan ini tak mahu siasat itu dulu??!!

Nampak sangat Md Zainal Abidin ini beria-ia nak mencemarkan imej Tun Dr Mahathir. Ngo ni pun tiada sebarang matlumat salahlaku Tun tetapi sanggup tawarkan rm1juta kepada sesiapa yang boleh memberi matlumat tentang kekayaan Tun.

Kalau tak ada maklumat lebih baik duduk diam-diam saja!! Kami lawan kemungkaran 1mdb berdasarkan kepada matlumat dan fakta yang 'reliable' sebab itulah sehingga kini PM tidak boleh menjawab sebarang persoalan yang telah dikemukakan mengenai 1mdb!!

Seperkara lagi saya telah membuat laporan polis keatas DS Najib, DS Rosmah Mansor, Riza Aziz dan Jho Low untuk siasat kekayaan mereka.

Saya amat berharap Md Zainal Abidin ini menyiasat kekayaan keluarga PM yang amat hangat diperkatakan oleh hampir keseluruhan takyat jelata di negara kita!!

Isu untuk cuba mengaitkan kononnya Tun Dr Mahathir juga mengumpul kekayaan luar biasa merupakan satu perkara yang sia-sia kerana sejak 22 tahun jadi PM tiada siapa dapat membuktikannya termasuk parti-parti pembangkang.

Dah hampir 13 tahun Tun Dr Mahathir bersara dari jawatan PM baru kini CAGM nak ungkit serta bangkitkan tohmahan yang tidak berasas ini?! Jangan buang masa lah!! Md Zainal Abidin ini harus buat kerja-kerja berfaedah sepertimana yang dihajatkan oleh rakyat untuk siasat kes penyelewangan 1mdb ini.

Negara juga boleh jadi muflis sekiranya isu 1mdb ini tidak dibendung seterusnya diambil tindakan segera untuk menyelesaikan polemik yang amat kronik ini!!

Sila tumpu kepada isu semasa yang membebankan keseluruhan rakyat di negara ini terlebih dahulu. Isu-isu yang baru nak upah orang cari fakta kebenarannya.akan mengambil masa yang terlalu panjang dan kemungkinan tidak jumpa pun!! Jadi Md Zainal Abidin, tolonglah jangan jadi bangang!! Kajilah pelbagai bahan bukti yang didedahkan mengenai penyelewangan 1mdb serta siasatlah perkara ini terlebih dahulu!!

Isu yang belum kita ada fakta sahih tolong jangan buang masa!! Nak berjuang untuk mencari kebenaran, berjuang lah secara jujur dan ikhlas serta janganlah kita nak jadi barua puak tertentu untuk memfitnah orang lain!!

5 comments:

  1. NI lebih kurang macam JMM Dan dua tiga kerat NGO lagi ,termasuk parti KITA,ahli nya lebih kurang dua tiga dozen,Tapi menyalak bukan main kuat,

    ReplyDelete
  2. There are so many ways to do it. What is your own reasons u are doing it now. Why now but not then.

    ReplyDelete
  3. Betul itu. Bila kartun ini berlagak ngeri, memang cerita katun pun ! Kata orang ubun-ubun masih lembik.

    Apa yang Tun Mahathir buat, sudah berlalu. Apa sekarang terjadi gegaran sekarang, itu yan mesti di tanda skala richter nya. Cuma, biar lah cukup relevan terbukti dari pihak-pihak yang di amanahkan menyiasat perincian. Ada kah satu skandal bersendikit, satu penyelewengan benar 1MDB, dalam.kerangka 1Malaysia PM Najib.

    Kenapa begitu mudah PM Najib tersasar Maqasid Syariah, seperti di gerak lancarkan dahulu ? Ada kah motto janji di luah di tepati ?

    Gegaran ini penting sekali untuk Umno. Kemana tujuhala setelah maruah tergadai? BN dari komponen nya yang lain, boleh sahaja terbubar dengan sokongan kepada puak-puak mereka. Dao akan terus menyerlah, hasil tahaluf siasi Pas, Pkr. Jika komponen BN bersama mereka, nyata nya kerugian besar untuj pihak Melayu sendiri.

    Jika Melayu itu ingin melepasi KPI ketrampilan, tidak perlu menggadaikan apa-apa yang hak. Bila di asuh berpendidikan ( tidak kira apa kelulusan; kerana pengalaman dan kesabaran itu lah Guru. Pertolongan Allah itu dengan doa) bererti kita juga di asuh menjadi kompetetif dan sanggup berjuang berhabis-habisan. Ini kata Jaguh Melayu. Pantang berundur, biar perut terburai ! Semua ini mesti lestari dalam keadaan benar di atas pentas nya.

    Itu lah juga sendi Islam memeperjuangkan Haq-Haq Allah SWT.

    Cara Melayu NS, Adat itu bersendikan Syariat. Syariat untuk mendukung Muafakat. Muafakat itu Jemaah. Jemaah itu membawa Berkat. Itu lah gerak-kerja Islam dengan usaha fan penutupnya, dengan lafaz InsyaAllah !

    Maka falsafah Biar Mati Anak Jangan Mati Adat itu, tegakkan Tiang(Agama) Allah itu perkara paling dominan ! Segala kemungkaran l, maksiat rasuah dan pecah amanah mesti di balas hukuman setimpal.

    Kita menunggu jawaban PM Najib. Kita tidak zalim. Tanpa keadilan walaupun sebahagian nya sudah tahu apa yang terjadi, namun seorang seperti saya di pihak awam, tidak nampak apa berlaku di belakang tabir.kerana tiada kewajaran berbuat sedemikian kecuali sudah di buktikan pihak yang menjalankan tugas.

    Orang seperti Datuk dan seumpama nya lah yang mesti memikul dengan penuh tanggung jawab dan bersikap telus ikhlas. Orang awam juga tidak mahu lihat talam dua muka !

    Viral itu satu perkataan puaka di alam siber ! Ia mudah, licik dan berkuasa.

    Selamatkan negara dan muafakat parti yang telah membawa perubahan besar kepada Bangsa Melayu dan Rakyat Malaysia kearah kemajuan berimbang.

    ReplyDelete
  4. Memng tahap bangang...Malu saya tgk ada pemikiran mcm ni....Nampak sgt xda bukti / isu smpai tawarkan sejuta...SO mana NGO ni dpt duit.......Yg jelas depan mata ..isu semasa ni bleh senyap jer.....Memng sesiapa yg cuba bela Najib ni memg semua tahap bangang kot.....Sama gak situa Tungku Aziz....suruh buka siasatan kes 90an yg memmg tahu kerugian yg dialami...Yg skrg plak isi 1MDB takda kenyataan apa2 pun dari dia....Nampak sgt BIASnya....Mcm mana ler Najib bleh lantik dia sbg pengerusi lembaga penasihat SPRM....Oh yer...Mgkin sama2 bangang......42b - 17b pun tak tau nak jawab........harap maaf sbb terpaksa guna bahasa bangang utk 2 org ini.....

    ReplyDelete
  5. kenyataan dan tawaran ngo ni berdasarkan info dari wikipedia pada 2012.

    dari situ kita dah boleh buat kesimpulan pada tahap mana pemikiran dan kecerdikan tulang belakang ngo ini...

    ReplyDelete