demi mencari kebenaran

demi mencari kebenaran
klik gambar untuk ke FB

Tuesday 12 May 2015

Najib Dan UMNO Jangan Jadi Bacul, Berdepanlah Dengan Tun Dr Mahathir !

KENYATAAN AKHBAR

SYABAS TV3!!! Taktik lapuk TV3 sebagai agen kepada puak mungkar untuk tutup segala skandal yang melanda negara masakini.dengan menyerang untuk memfitnah Tun Dr Mahathir akan buatkan kepimpinan DS Najib cepat jatuh!!!

Saya sarankan agar TV3 melipatgandakan lagi daya-usaha untuk memfitnah Tun Dr Mahathir agar ianya akan menjadi 'catalyst' untuk PM tumbang secara secepat yang mungkin.

Keseluruhan rakyat jelata di peringkat akar umbi semakin menyampah dengan kepimpinan DS Najib yang diselubungi dengan pelbagai skandal kewangan yang bakal meruntuhkan ekonomi negara seandainya tidak dibendung secara tuntas dan proaktif

DS Najib kini sedang berada di ambang kejatuhannya!! Walaupun kaki-kaki bodek minda lemah bertungkus-lumus untuk menegakkan benang yang basah ke arah mempertahankan DS Najib namun pada pandangan saya, segalanya agak terlambat kerana rakyat masakini amat bijak menilai mutu kepimpinan negara.

Saya juga secara ikhlas ingin sarankan kepada DS Najib untuk jadi anak jantan sikit!!

Najib selama ini tidak pernah menjawab soalan-soalan salah tadbir syarikat 1mdb secara bernas, berfakta dan komprehensif.

Saya hairan dengan sikap segelintir kaki-kaki bodek dalam MKT UMNO yang mengatakan mereka puas hati dengan penjelasan DS Najib. Puas hati apa?? Apa yang DS Najib telah jelaskan mengenai skandal 1mdb tersebut??

Sebenarnya, cukup senang untuk kita selesaikan permasalahan tidak puas hati rakyat terhadap kes 1mdb, Tabung Haji, Felda Global Ventures, KWAP dan beberapa lagi agensi GLC yang dipergunakan untuk selamatkan survival 1mdb.

Di sini saya ingin cadangkan kepada Puad Zarkashi agar anjurkan satu majlis debat di antara Tun Dr Mahathir dan DS Najib untuk terangkan kepada keseluruhan rakyat jelata secara terperinci mahupun jelas akan pendirian kedua-dua tokoh ini secara siaran terus menerus ke seluruh negara.

Biar rakyat yang hakimi akan kedudukan sebenarnya.

Presiden PAS yakni Hj Hadi Awang pun dah kata DS Najib menang melalui proses pemilihan dari rakyat dan saya rasa amat adil sekiranya kita biarkan rakyat yang mengadili pendirian Tun Dr Mahathir serta DS Najib dalam menghadapi isu semasa ini.

Kita serahkan segala-galanya pada rakyat jelata!!

Kenyataan Tunku Aziz selaku pengerusi lembaga penasihat SPRM tu kita boleh tolak ke tepi saja. Itu kaki bodek yang sudah hampir nyanyuk serta cepat lupa sejarah. Tunku Aziz ni waktu salam DAP hentam UMNO dan BN begitu teruk. Kutukan dia pada UMNO dan BN kita boleh dengar hampir setiap hari.

Kini disogok dengan jawatan.pengerusi lembaga penasihat SPRM cakap lain pulak. Jangan alih pandangan. Saya dah penat lapor pada SPRM dan bagi kenyataan pada badan tersebut. Tunggu apa lagi?? Tunku Aziz jangan cakap politik!! Siasat lah!!

Kaedah kedua kalau DS Najib takut untuk berhadapan dengan Tun Dr Mahathir secara terbuka maka buatlah secara tertutup.

Apa susah sangat untuk jemput Tun Dr Mahathir ke mesyuarat MKT UMNO untuk terangkan kepada keseluruhan ahli-ahli MKT secara tertutup mengenai pendirian beliau masakini. Anjurkanlah..!!

Suruh saja Tengku Adnan yang pada suatu masa dulu mencapai kejayaan dalam bidang ekonomi dan politik melalui Tun Dr Mahathir untuk mengatur perjumpaan ini. Biar keseluruhan ahli-ahli MKT dengar sendiri penjelasan dari Tun Dr Mahathir.

Masalah dengan kepimpinan UMNO masakini takut nak berhadapan dengan Tun Dr Mahathir. Mereka hanya berani guna saluran kerajaan dan UMNO untuk hentam beliau.

Ini merupakan kaedah terbaik untuk meredakan kemelut isu semasa di tanahair kita. Pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO kena berani dan ikhlas untuk berhadapan dengan bekas presiden dan PM mereka.

Mereka jangan jadi bacul!! Berani serang dari jauh saja tetapi tak berani nak berhadapan dengan tokoh negarawan terulung ini!!

Dari:
Dato Sri Khairuddin Abu Hassan

10 comments:

  1. Aku sangat bersetuju dengan Datuk Khairuddin. UMNO dah semakin desperate dan pemimpinya sudah saperti orang yang lemas dan akan berpaut kepada apa saja walaupun ranting yang kecil dan reput. Ranai pemimpin yang bercakap dah tak guna kepala otak. Cakap ambil nama cakap dan mebampakkan sokongan jepada Najib. Ramai tapu tak afa kualiti. Takut nanti jadi menang sorak tapi kampung tergadai.

    ReplyDelete
  2. Setuju sgt2......ermm ...Patut ler selama ni puak2 ni gagal utk menjawab segala persepsi atau semua tuduhan yang dibuat oleh pembangkang....

    ReplyDelete
  3. KAMPUNG KITA MEMANG DAH TERGADAI PUN.

    ReplyDelete
  4. Saya sokong sepenuhnya!

    ReplyDelete
  5. Dulu kita tahu TV 3 juga pernah di kawal puak PKR, zaman "blooming" tokoh itu sehingga lah hilang kudrat mereka mendapat akses terus akibat pertukaran orang-orang kanan di bawah pentadbiran baru.

    RTM masih jauh ketinggalan dan hanya bersikap menunggu berita dari pihak lain, tanpa timbal balik. Sekarang pun begitu. Utusan sudah lama "tidak professional" dalam cara penyampaian maklumat. Jika mereka semua bertindak emosional, ada kah baik untuk perkembangan minda penyokong-penyokong Umno / BN ?

    Saya sarankan juga, satu inisiatif gabungan akbar utama, media siaran menyusun satu strategi menggempur dan meredakan keadaan supaya PM dan Tun M dalam kerangka melestarikan Umno mesti di buat sepenuh nya. Cara bagaimana, mesti saja boleh.

    Adakah Tunku Aziz menjadi rujukan Umno ? C'mon maaasn.....

    ReplyDelete
  6. Sya dan kkwn ahli akar umbi tmn cantek cheras (bwh tn syed) da menyampah ngan kepimpinana teryinggi umno skrg.

    Si bahlol kangkung dok sebuk kata dasarnya bantu rakyat...bantu urk bunuh rakyat kot. Lgi dia kta urk beri byk pluang keja kpd rakyat...nenek dia...nape freeze pengambilan pekerja baru? Bru ni plak ada report beratus ribu graduan xde keje. Bapa lu la najib...

    ReplyDelete
  7. Berani ke berdebat dgn Tun M ? Aku takut kerap minta ketandas kerana nak terkencing . Oh ya lupa pula..... ada pampers dewasa dijual.

    ReplyDelete
  8. ASSALAM BRO,1MDB NI MASALAH NAJIB AND THE GANG.IA TIADA KENA MENGENA DENGAN UMNO.TOLONG JANGAN SALAHKAN UMNO SALAHKAN PEMIMPIN YANG BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS MASALAH 1MDB NI.AKU SOKONG UMNO TAPI AKU TAK SOKONG PEMIMPIN YANG TAK AMANAH.

    ReplyDelete
  9. Rosmah Mansor perlu disingkirkan dahulu sebelum Najib....buatlah sesuatu untuk memastikan Rosmah diketepikan. Puak2 Umno ni lebih takut Rosmah daripada Najib.

    ReplyDelete